Retour / Kosten en voorwaarden.

Retour / Kosten en voorwaarden.

Informatie omtrent onze retour verwerking en voorwaarden
Inhoud:
  1. Bedenktijd & Retour sturen
  2. Retour voorwaarden.
  3. Wat kun je niet retourneren.
  4. Kosten retour sturen.
  5. Start retour zending.

1) Bedenktijd & Retour sturen.
Volgens de wet verkoop op afstand heeft u 14 dagen de tijd om uw aankoop te beoordelen
Vervolgens heeft u na aanmelding retour nogmaals 14 dagen de tijd om deze op te sturen.
Hieronder kunt u de aanvraag starten
Maar lees eerst even wat wel en niet onder retourrecht valt in de voorwaarden en hoe de kosten zijn verdeelt. 

Let op!  Deze retour procedure is altijd een definitieve aankoop ontbinding van betreffend artikel


2) Retour voorwaarden
Wanneer u als consument volgens de Wet verkoop op Afstand art.7:46d aanspraak wilt maken op het recht van annulering gelden er een aantal wettelijke voorwaarden.

  • U heeft het recht om uw aankoop tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.
    Dit recht is bedoelt om u in de gelegenheid te stellen om het artikel te bekijken en te evalueren of het artikel aan uw verwachting voldoet.
  • Deze periode is gebruik van het artikel niet toegestaan anders dan noodzakelijk om te kunnen beoordelen of dit artikel voldoet aan uw verwachting.
  • U kunt de beoordeling op dezelfde wijze toepassen zoals u dit in een fysieke winkel ook mag uitvoeren.
  • In gebruik nemen van artikelen of uit gesloten transparante verpakking nemen met onhelstelbare schade aan verpakking valt dan buiten normale beoordeling.
  • U heeft na annulering nogmaals 14 dagen de tijd om uw bestelling of een artikel uit uw bestelling retour te sturen. 
  • U krijgt het volledig factuurbedrag inclusief verzendkosten terug betaald.
  • Indien u een deel uit uw aankoop retour stuurd worden betaalde verzendkosten in mindering gebracht.
  • Kosten voor retour verzending van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening.mits anders overeengekomen.Bij 2shop.nl betaald u een bijdrage van €5 aan retourkosten wanneer u deze aanmeld via uw account. Retourzendingen zonder aanmelding zijnvolledig voor rekening consument.
  • Retourzending door u verzonden onder door ontvanger betaalde diensten danwel aflevering afhaalpunt worden niet in ontvangst genomen en gaan uiteindelijk weer retour afzender. Kosten voorvloeiend uit deze niet geaccepteerde aanlevering zijn voor eigen rekening.
  • Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden.
  • Om gebruik te maken van dit recht hoeft u dit alleen maar aan te melden. Ondernemer stelt hiervoor digitaal en schriftelijk de benodigde middelen beschikbaar.
  • Zodra retourverwerking heeft plaatsgevonden zal de ondernemer het verschuldigde bedrag binnen14 dagen middels het door consument gebruikte betaalmiddel terug storten mits de retour order/artikel(en) in goede orde en staat zijn ontvangen en zodanig beoordeeld.
  • Heeft u gekozen voor achteraf betalen via billink of klarna ontvangt u aanvullende informatie over de verwerking van uw betaalverplichting aan deze betaaldienst.
  • Artikelen welke met schade zijn geretourneerd worden gecrediteerd minus de waardevermindering.
  • Indien een retourgezonden order / artikel  wordt uitgesloten van retourrecht wordt dit binnen 5 werkdagen schriftelijk gemeld en kan in overleg opnieuw worden aangeboden aan afzender. Verzendkosten zijn in die gevallen voor rekening van factuur geadresseerde.
  • Retour gekomen bestellingen welke niet door consument in ontvangst zijn genomen op afhaallocatie volgens traceergegevens  worden gecrediteerd exclusief betaalde verzendkosten.

Met het verzenden van het onderstaand retourmelding formulier gaat u akkoord met de algemene en retour voorwaarden


3) Wat kun je niet retourneren

  • Cadeaubonnen en -kaarten
  • Artikelen die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet retour mogen (waarvan de verzegeling is verbroken)
  • Digitale artikelen (ebooks, luisterboeken en games)Software abonnementen/producten (waarvan de verzegeling is verbroken)
  • Audio-opnamen, video-opnamen, dvd's en computerprogrammatuur (waarvan de verzegeling is verbroken)
  • Artikelen die op maat/persoonlijk gemaakt worden,
  • Artikelen en versproducten met een beperkte houdbaarheid

! > Het artikel mag eenmalig gebruikt zijn puur en alleen om de aard, kenmerken en werking vast te stellen.
Gebruik je het artikel uitgebreider of vaker, dan kan hier waardevermindering voor gerekend worden. Hiervoor ben je zelf aansprakelijk.

! > Beschadigd of defect artikel ontvangen ? Stuur nooit op zonder retournummer 
Meld je artikel binnen de retourtermijn retour in je account aan en geef dit via de retour reden aan ons door.
Na de retourtermijn bied je artikel aan via de garantie pagina aanvraag.


4) Kostenverdeling retour sturen

Retour sturen is volgens de wet verkoop op afstand volledig voor rekening.consument Doorgaans is dat  binnen nL 7a 8 €
Maar niet bij 2shop.nl
U draagt bij ons slechts €5 bij aan retourkosten.als u via uw account de retour aanmeld.
U mag het ook terug sturen zonder aanmelden in uw account en dan betaald u het volledige bedrag aan uw lokaal post agentschap voor verzending.
Wij betalen alle verzendkosten alleen indien;*
  • U een verkeerd artikel / bestelling heeft ontvangen.
  • U een bestelling heeft ontvangen die verkeerd geadresseerd is.
  • Consument duidelijk en bewezen geen blaam treft in retour gekomen paketten.
! Neem hiervoor altijd eerst contact op met onze klantenservice via onze contact pagina.

5) Start retour zending.

  • Via je account
    of
  • Via digitaal formulier
    of 
  • Via gedownload en ingesloten formulier